• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dags att samla lån, erfarenhet och hjälp tack!

R

Robiin

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Jag undrar hur mina förutsättningar är för att samla mina lån. Har endast en kreditförfråga som är mer än 6månader gammal och ett kreditbetyg på 0,7. Har fast jobb och inga betalningsanmärkningar.

Min inkomst 2016 var 279000 och ett underskott på 22000.
Inkomsten 2017 kommer att landa på drygt 400000-420000 men mitt underskott lär bli betydligt högre på grund av alla höga räntor man suttit och betalat.

Har idag cirka 421000 i lån fördelat på 4st som jag vill samla till ett bättre.

Hur ser mina förutsättnigar ut? Bör jag vänta tills min nya inkomst uppdaterats eller kommer mitt nya underskott av kapital att försämra mitt kreditbetyg avsevärt?

Ifall jag inte väntar och söker nu via t.ex Lendo, vad tror ni?

Tack på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Hej,

Jag undrar hur mina förutsättningar är för att samla mina lån. Har endast en kreditförfråga som är mer än 6månader gammal och ett kreditbetyg på 0,7. Har fast jobb och inga betalningsanmärkningar.

Min inkomst 2016 var 279000 och ett underskott på 22000.
Inkomsten 2017 kommer att landa på drygt 400000-420000 men mitt underskott lär bli betydligt högre på grund av alla höga räntor man suttit och betalat.

Har idag cirka 421000 i lån fördelat på 4st som jag vill samla till ett bättre.

Hur ser mina förutsättnigar ut? Bör jag vänta tills min nya inkomst uppdaterats eller kommer mitt nya underskott av kapital att försämra mitt kreditbetyg avsevärt?

Ifall jag inte väntar och söker nu via t.ex Lendo, vad tror ni?

Tack på förhand
Hej Robiin!

Jag skulle väntat ut till nya inkomsten är reggad i UC eftersom det skiljer som mycket från förra årets inkomst. Dessutom har du ju hög belåningsgrad av årsinkomsten om man tittar på det som nu är reggat på UC. Väntar du tills nya inkomsten står där så är det mycket bättre läge. Kolla på olika trådar här som handlar om att inte ta med alla räntekostnader när du deklarerar. Det är frivilligt att ta med räntorna du har betalat för att få pengar tillbaka. Tar du bort räntor du har betalat i deklarationen så får du mindre pengar tillbaka, men underskottet som reggas ser bättre ut. Har för mig att underskottet max får vara 10-20% av årsinkomsten för att du ska bli godkänd för lån, beroende på vilken bank du söker hos. Du kan enkelt i efterhand (när du har fått lånet beviljat och utbetalt), begära omprövning hos skatteverket och få återbäringen utbetald senare.

Tips är också att ansöka om högst 350 000:- då det är många banker som har en gräns där.

Lycka till!
 

micke

Administratör
Poäng: 147
Moderator
Blev medlem
8 Augusti 2012
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
44
Poäng
147
När din nya inkomst är reggad kan du försöka samla dina lån hos någon av dessa kreditgivarna. Se följande sida/tråd: Samla lån och krediter
 
A

Alex

Gäst
Poäng: 0
Hej Robiin

Kan du klara dig till Juni/Juli utan skatteåterbäringen, så hade jag "trollat bort underskottet" lämnat ca 10-15 kanske så att det ser rimligt ut.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej Robiin

Kan du klara dig till Juni/Juli utan skatteåterbäringen, så hade jag "trollat bort underskottet" lämnat ca 10-15 kanske så att det ser rimligt ut.
När har UC den nya inkomsten om man deklarerar i mars?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
0,7 i betyg med så stora lån å liten inkomst.. Fuck UC!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp